The Republic of the Union of Myanmar

Central Bank of Myanmar

Photo Gallery

Video Gallery

အခန္း(၈) ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရး

၅၇။ ဗဟိုုဘဏ္သည္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းမ်ားအား လိုင္စင္ထုတ္ေပးျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ ၾကပ္မတ္ကြပ္ကဲျခင္းတို႔ကို တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ရမည္။ ထုိ႔ျပင္ဗဟိုဘဏ္သည္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ယင္းတို႔၏ ေၾကြးၿမီေပးဆပ္ႏိုင္မွဳႏွင့္ လုပ္ငန္းခိုင္မာမွဳတို႔ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစရန္ လိုအပ္သလို ညႊန္ၾကားႏိုင္သည္။

၅၈။ ဗဟိုဘဏ္သည္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဘဏ္မ်ားႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ားအား ယင္းတို႔၏အပ္ေငြမ်ားႏွင့္ အလားတူေပးရန္တာဝန္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ေငြမ်ားႏွင့္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေငြျဖစ္လြယ္သည့္ရရန္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ထားရွိေစႏိုင္သည္-
(က) သီးသန္႔ေငြမ်ားကို ေငြသားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ဗဟိုဘဏ္ရွိအပ္ေငြမ်ားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ယင္းႏွစ္ရပ္ေပါင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ ဗဟိုဘဏ္က အခါအားေလ်ာ္စြာသတ္မွတ္သည့္ အခ်ိဳးအစားအတိုင္းထားရွိရမည္၊
(ခ) ေငြျဖစ္လြယ္ေသာရရန္ပိုင္ခြင့္မ်ားတြင္ ဗဟိုဘဏ္ကသတ္မွတ္သည့္ အမ်ိဳးအစားႏွင့္ပမာဏအလိုက္ ေပါင္ႏွံ ထားျခင္း သို႔မဟုတ္ ေတာင္းခံပိုင္ခြင့္တို႔မွကင္းရွင္း၍ လြတ္လပ္စြာလဲႊေျပာင္းေပးႏိုင္ေသာ ရရန္ပိုင္ခြင့္မ်ား ပါဝင္ရမည္။

၅၉။ ဗဟိုဘဏ္သည္ အပ္ေငြအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အလားတူေပးရန္တာဝန္မ်ားအတြက္ ေငြေၾကးလြယ္ကူမွဳအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ သီးသန္႔ေငြ အခ်ိဳးမ်ားကို သတ္မွတ္ႏိုင္သည့္အျပင္ ယင္းတို႔ကိုတြက္ခ်က္သည့္နည္းလမ္းကိုလည္း သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ ယင္းလိုအပ္ေသာအခ်ိဳးမ်ားႏွင့္ တြက္ခ်က္သည့္နည္းလမ္းတို႔သည္ အမ်ိဳးတူအဖဲြ႔အစည္းအားလံုးအတြက္ တစ္ေျပးညီျဖစ္ေစ ရမည္။

၆၀။ ဗဟိုဘဏ္သည္ ပုဒ္မ ၅၈ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉ တို႔အရ သတ္မွတ္ေပးသည့္အခ်ိဳးႏွင့္အညီ လိုအပ္ေသာသီးသန္႔ေငြမ်ား သို႔မဟုတ္ သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္းျဖစ္ေသာ ေငြျဖစ္လြယ္သည့္ရရန္ပိုင္ခြင့္မ်ားထားရွိျခင္းမွ ပ်က္ကြက္သည့္ဘဏ္ သို႔မဟုတ္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းတစ္ခုခုထံမွ ယင္း၏ေငြျဖစ္လြယ္ေသာရရန္ပိုင္ခြင့္မ်ား သို႔မဟုတ္ လိုအပ္ေသာသီးသန္႔ေငြမ်ား ျပည့္မီေစရန္ ေလ်ာ့နည္းသည့္ ေငြပမာဏအေပၚတြင္ တစ္ေန႔လွ်င္ တစ္ရာခိုင္ႏွဳန္း၏ ငါးပံုတစ္ပံုထက္မေက်ာ္လြန္ေသာ ဒဏ္ေၾကးကို ေလ်ာ့နည္းေငြမ်ားျပည့္မီသည့္ေန႔အထိ တပ္႐ိုက္ေတာင္းခံရယူႏိုင္သည္။

၆၁။ ဗဟိုဘဏ္သည္ အမ်ဳိးတူေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းမ်ား သို႔မဟုတ္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းအားလံုးတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေအာက္ပါတို႕ကိုသတ္မွတ္ႏိုင္သည္-
(က) အပ္ေငြအမ်ိဳးအစားတစ္ခုခု သို႔မဟုတ္ အလားတူေပးရန္တာဝန္မ်ားအေပၚတြင္ ေပးရမည့္အနည္းဆံုး အတုိးႏွဳန္းႏွင့္ တြက္ခ်က္သည့္နည္းလမ္းမ်ား သတ္မွတ္ျခင္း၊
(ခ) ေအာက္ေဖာ္ျပပါလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မွဳမ်ားအတြက္ ခြင့္ျပဳသည့္သံုးစဲြမွဳမ်ား၊ အသံုးျပဳရမည့္အခိ်ဳးမ်ား၊ အမ်ားဆံုးစုစုေပါင္းကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား၊ ဗဟိုဘဏ္၏ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ ေက်ာ္လြန္ႏိုင္မည့္အမ်ားဆံုး ေငြပမာဏမ်ား၊ လိုအပ္ေသာအာမခံမွဳမ်ား၊ အမ်ားဆံုးအခ်ိန္ေစ့ေရာက္သည့္သက္တမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ေတာင္းခံႏိုင္သည့္ အျမင့္ဆံုးအတိုးႏွဳန္းမ်ားကို သတ္မွတ္ျခင္း-
(၁) ေခ်းေငြအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ စာရင္းပိုထုတ္ေငြအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ ေခ်းေငြအမ်ိဳးမ်ိဳးထုတ္ေပးျခင္းႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမွဳအမ်ိဳးမ်ိဳးျပဳလုပ္ျခင္း၊
(၂) ေငြေပးအမိန္႔လက္မွတ္မ်ား၊ ေငြေပးကတိစာခ်ဳပ္မ်ား သို႔မဟုတ္ အျခားကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး၊ စက္မွဳလက္မွဳ၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး သို႔မဟုတ္ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ရာ ေငြေပးအမိန္႔လက္မွတ္မ်ားႏွင့္ ေငြေပးကတိစာခ်ဳပ္မ်ား စသည့္အမ်ိဳးအစားတစ္ခုခုကို ေလွ်ာ့ႏွဳန္းျဖင့္လဲလွယ္ျခင္း၊
(၃) ေပးရန္တာဝန္ကိုလက္ခံျခင္းႏွင့္ အျခားေခ်းေငြအမ်ိဳးအစားတစ္ခုခုကို ထုတ္ေပးျခင္း။
(ဂ) အသံုးျပဳရမည့္အခ်ိဳးမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္းသတ္မွတ္ျခင္း-
(၁) ေယဘုယ်အားျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္မတည္ေငြရင္း၊ အပ္ေငြစသည္တို႔ျဖစ္ေသာ ရရန္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ေပးရန္ တာဝန္မ်ားကိုလက္ခံျခင္းႏွင့္ အာမခံထုတ္ေပးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အျခားေပးရန္တာဝန္ တို႔ပါဝင္ေသာ ရရန္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ေပးရန္တာဝန္အခ်ိဳးမ်ား၊
(၂) အထူးအားျဖင့္ ပုဒမခဲြငယ္(၁)တြင္ပါရွိသည့္ ကိုယ္ပိုင္မတည္ေငြရင္းႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာခြင့္ျပဳလုပ္ငန္းမ်ား ၏ ပါဝင္ေပါင္းစပ္မွဳႏွင့္ အခ်ိဳးမ်ား၊ ယင္းခြင့္ျပဳလုပ္ငန္းမ်ားမွာ အစုရွယ္ယာမ်ား၊ သေဘာတူစာခ်ဳပ္မ်ား သုိ႔မဟုတ္ ျပည္သူ႕ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ေငြေခ်းစာခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍အာမခံျခင္း၊ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး အဖဲြ႔အစည္းမ်ားမွ ထုတ္ေဝေသာ အစုရွယ္ယာမ်ား သို႔မဟုတ္ ေငြေခ်းစာခ်ဳပ္မ်ားရယူျခင္းႏွင့္ တရားဝင္အဖဲြ႔အစည္း သို႔မဟုတ္ လုပ္ငန္းတစ္ခုတည္းသို႔ ေခ်းေငြထုတ္ေပးျခင္း အစရွိေသာ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည္။
(ဃ) ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းအခ်င္းခ်င္း သို႔မဟုတ္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းႏွင့္ အမ်ားျပည္သူတို႔ျပဳလုပ္ ေသာ အေပးအယူျပဳလုပ္မွဳအမ်ိဳးအစားတစ္ခုခုအတြက္ အနည္းဆံုးႏွင့္အမ်ားဆံုးေကာက္ခံရမည့္ ေကာ္မရွင္ မ်ား၊ ဝန္ေဆာင္ခမ်ားႏွင့္ အျခားအခေၾကးေငြမ်ားသတ္မွတ္ျခင္း၊
(င) ဘဏ္မ်ားက ေငြလဲႊစာတမ္းဖြင့္လွစ္ျခင္းအတြက္ အနည္းဆံုးေကာက္ခံရမည့္ ေငြသားရာခိုင္ႏွဳန္းသတ္မွတ္ ျခင္း။

၆၂။ ပုဒ္မ ၆၁ အရ ဗဟိုဘဏ္၏ အေရးယူေဆာင္ရြက္မွဳတစ္ခုခုသည္ အမ်ဳိးတူေငြေရးေၾကးေရး အဖြဲ႔အစည္းအားလုံးကို ခြဲျခားျခင္းမျပဳဘဲ တစ္ေျပးညီျဖစ္ေစရမည္။ ထို႔ျပင္ ပုဒ္မ ၆၁ အရ အေရးယူေဆာင္ရြက္မွဳသည္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အက်ဳိးသက္ေရာက္ျခင္းမရွိေစရ။

၆၃။ ဗဟိုဘဏ္သည္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မွဳတြင္ အမ်ားျပည္သူထံမွ အပ္ေငြမ်ားလက္ခံျခင္း သို႔မဟုတ္ ေခ်းေငြမ်ားထုတ္ေပးျခင္း လုပ္ငန္းပမာဏ မ်ားစြာပါဝင္ေနသည္ဟု ယူဆလ်ွင္ အစိုးရ၏ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ထိုသူအား ပုဒ္မ ၆၁ ပါ မည္သည့္သတ္မွတ္ခ်က္ကိုမဆို လိုက္နာရန္ စာျဖင့္အေၾကာင္းၾကားႏိုင္သည္။

၆၄။ ဗဟိုဘဏ္သည္ ပုဒ္မ ၆၃ ပါ အေျခအေနမ်ား ေပၚေပါက္လာျခင္းေၾကာင့္ ပုဒ္မ ၆၁ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ အေရးယူရန္ လိုအပ္သည္ဟု ယူဆလ်ွင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးသည္ ေခ်းေငြမ်ားကို ထုတ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ ထုတ္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ အပ္ေငြမ်ားကို လက္ခံခဲ့ေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ လက္ခံလ်က္ရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္ရွိလ်ွင္ေသာ္လည္းေကာင္း အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္၏စာရင္းမ်ား၊ စာအုပ္မ်ားႏွင့္ မွတ္တမ္းမ်ားကို ေတာင္းယူ၍ စစ္ေဆးႏိုင္သည္။

၆၅။ ဗဟိုဘဏ္၏ အေၾကာင္းၾကားစာပါသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို လိုက္နာရန္ပ်က္ကြက္ေသာ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ သို႔မဟုတ္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖြဲ႔အစည္းမဆို ဤဥပေဒပါျပဌာန္းခ်က္မ်ားအရလည္းေကာင္း၊ ေငြေရးေၾကးေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အျခားဥပေဒမ်ားအရလည္းေကာင္း ဒဏ္ေၾကးတပ္ရိုက္ျခင္းခံရမည္။

၆၆။ ဘဏ္တစ္ခုအတြက္ လိုအပ္ေသာ သီးသန္႔ေငြမ်ားသည္ ယင္း၏စုစုေပါင္းေပးရန္တာဝန္မ်ား၏ ၃၅ ရာခိုင္ႏွဳန္းထက္မပိုေစရ။ သို႔ရာတြင္ ဗဟိုဘဏ္သည္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမွဳ ျမင့္မားေနသည္ဟု ယူဆလ်ွင္ လိုအပ္ေသာ သီးသန္႔ေငြ အမ်ားဆုံးထားရွိရမည့္ ၃၅ ရာခိုင္ႏွဳန္း ကန္႔သတ္ခ်က္ကို တိုးျမွင့္ႏိုင္သည္။ ဤသို႔ေသာကိစၥရပ္၌ ၃၅ ရာခိုင္ႏွဳန္း ကန္႔သတ္ခ်က္ထက္ေက်ာ္လြန္သည့္ လိုအပ္ေသာသီးသန္႔ေငြမ်ားအေပၚတြင္ ဗဟိုဘဏ္ကအတိုးေပးရမည္။ သို႔ရာတြင္ ယင္းအတိုးႏွဳန္းသည္ ဗဟိုဘဏ္၏ အနည္းဆုံး ေလ်ွာ့ႏွဳန္းထက္မပိုေစရ။

၆၇။ အနည္းဆုံးထားရွိရမည့္ သီးသန္႔ေငြလိုအပ္ခ်က္မ်ား၏ ေျပာင္းလဲမွဳမ်ားသည္ အဖြဲ႔ကသတ္မွတ္သည့္ေန႔မွစ၍ အက်ဳိးသက္ေရာက္မွဳရွိေစရမည္။ သို႔ရာတြင္ ယင္းသတ္မွတ္ေန႔ရက္သည္ ဗဟိုဘဏ္က ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္သည္မွ ၁၄ရက္ ထက္မေစာေသာရက္ျဖစ္ရမည္။

၆၈။ (က) ေငြေရးေၾကးေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ဗဟိုဘဏ္က ယင္း၏လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို ထိေရာက္စြာ ေဆာင္ရြက္ရန္အလို႔ငွာ လိုအပ္မည့္လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ သတ္မွတ္ကာလအပိုင္းအျခားအလိုက္ ေတာင္းဆိုသည့္အတိုင္း ေပးပို႔ရမည္၊
(ခ) ဗဟိုဘဏ္သည္ ပုဒ္မခြဲ(က)အရ ေပးပို႔ရရွိထားေသာ အခ်က္အလက္အားလုံးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကိုေသာ္လည္းေကာင္း မိမိကသင့္ေလ်ာ္သည္ဟု ယူဆသည့္ကာလအပိုင္းအျခားမ်ား တြင္ တစ္ေပါင္းတစ္စည္းတည္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ အမ်ားျပည္သူႏွင့္မသက္ဆိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကိုမူ ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာျခင္းမျပဳရ။

၆၉။ ဗဟိုဘဏ္သည္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းမ်ားအတြက္ အခါအားေလ်ာ္စြာသတ္မွတ္သည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ စာရင္းမ်ားဖြင့္လွစ္၍အပ္ေငြမ်ားလက္ခံႏိုင္သည္။

၇၀။ ဗဟိုဘဏ္သည္ အဖဲြ႔မွ အခါအားေလ်ာ္စြာသတ္မွတ္သည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ပုဒ္မ ၆၉ အရ စာရင္းဖြင့္လွစ္ အပ္ႏွံေသာ စာရင္းပုိင္ရွင္မ်ားထံမွ ေအာက္ပါတို႔ကိုဝယ္ယူျခင္း၊ ယင္းတို႔အားေရာင္းခ်ျခင္းႏွင့္ ယင္းတို႔အတြက္ေလွ်ာ့ႏွဳန္းျဖင့္ လဲလွယ္ျခင္းႏွင့္ တစ္ဆင့္ေလွ်ာ့ႏွဳန္းျဖင့္လဲလွယ္ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္-
(က) အနည္းဆံုးဘဏ္တစ္ခုက ပါဝင္လက္မွတ္ေရးထုိးထားေသာ ႏွစ္ဦး သုိ႔မဟုတ္ ႏွစ္ဦးထက္ပို၍ထပ္ဆင့္ လက္မွတ္ေရးထိုးထားၿပီး ဗဟိုဘဏ္က လက္ခံရရွိသည့္ရက္မွ ၁၈၄ ရက္အတြင္း အခ်ိန္ေစ့ေရာက္မည့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး၊ စက္မွဳလက္မွဳ သုိ႔မဟုတ္ စုိက္ပ်ိဳးေရးဆိုင္ရာကိစၥမ်ားအတြက္ျဖစ္ေသာ ေငြေပး အမိန္႔လက္မွတ္မ်ားႏွင့္ ေငြေပးကတိစာခ်ဳပ္မ်ား၊
(ခ) အမ်ားျပည္သူသို႔ ထုတ္ေဝေရာင္းခ်ထားေသာ ေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ား သို႔မဟုတ္ အစိုးရကထုတ္ေဝသည့္ သုိ႔မဟုတ္ အာမခံသည့္ အျခားေငြေခ်းသက္ေသခံလက္မွတ္မ်ား၊
(ဂ) ဗဟိုဘဏ္ကထုတ္ေပးထားေသာ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ရာ စာခ်ဳပ္စာတမ္းမ်ား။

၇၁။ ဗဟိုဘဏ္သည္ မိမိထံတြင္ စာရင္းဖြင့္ထားသူမ်ားအား အခါအားေလ်ာ္စြာသတ္မွတ္သည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ ၉၂ ရက္ထက္မပိုေသာ ေခ်းေငြမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္းထုတ္ေပးႏိုင္သည္-
(က) ေအာက္ပါတို႔ကိုအာမခံအျဖစ္ရယူ၍ ထုတ္ေခ်းျခင္း၊
(၁) ပုဒ္မ ၇၀ ပုဒ္မခဲြ(က)၊ (ခ) သို႔မဟုတ္ (ဂ) တို႔တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ စာခ်ဳပ္စာတမ္းမ်ား၊
(၂) အာမခံထားရွိၿပီးျဖစ္ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအတြက္ ထုတ္ေပးထားေသာ ကုန္သိုေလွာင္႐ံုေျပစာ မ်ားႏွင့္ အျခားပိုင္ဆိုင္မွဳကိုေဖာ္ျပသည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ား၊
(၃) ဤဥပေဒအရ ဗဟုိဘဏ္ကဝယ္ယူျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ခြင့္ရွိေသာ လက္ဝယ္ရွိ ရရန္ပိုင္ခြင့္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး။
(ခ) အမ်ားျပည္သူအက်ိဳးကို သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ ေငြေခ်းသူ၏ေငြေၾကးလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္း ေပးရန္အလို႔ငွာ အထူးကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ေခ်းေငြထုတ္ေပးရန္လိုအပ္သည္ဟု ယူဆသည့္အခါ သတ္မွတ္ေပး ရမည့္ အထူးစည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ အဆိုပါ အျခားရရန္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို အာမခံအျဖစ္ရယူ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အာမခံရယူျခင္းမျပဳဘဲေသာ္လည္းေကာင္း ထုတ္ေခ်းျခင္း။

၇၂။ ဗဟုိဘဏ္သည္ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ဖဲြ႔စည္းတည္ေထာင္ထားသည့္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းမ်ား၏ ႐ံုးခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ႏိုင္ငံျခားေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းမ်ား၏ ပင္မ႐ံုးခဲြကိုသာ ေငြထုတ္ေခ်းရမည္။

၇၃။ ဗဟိုဘဏ္သည္ မိမိ၏ေလွ်ာ့ႏွဳန္းမ်ား၊ တစ္ဆင့္ေလွ်ာ့ႏွဳန္းမ်ားႏွင့္ ေခ်းေငြအေပၚအတိုးႏွဳန္းမ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ သတ္မွတ္ေၾကညာရမည္။ ထို႔ျပင္ အေပးအယူျပဳလုပ္မွဳအမ်ိဳးမ်ိဳး သို႔မဟုတ္ အခိ်န္ေစ့ေရာက္မွဳမ်ား သို႔မဟုတ္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ ျခားနားႏွဳန္းမ်ားႏွင့္ အျမင့္ဆံုးကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားကို သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။

၇၄။ ဗဟိုဘဏ္သည္ ခ်က္လက္မွတ္မ်ားႏွင့္ေငြေပးေခ်မွဳအျဖစ္အသံုးျပဳသည့္ အျခားစာခ်ဳပ္စာတမ္းမ်ားကို စာရင္းရွင္းလင္း ေပးရန္ ေငြေရးေၾကးေရးအဖဲြ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ပူးေပါင္း၍ အစီအစဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္သည္။

Weighted-average (WA) Market Exchange Rate

MMK per USD - Date: 13th December 2019

Reference Exchange rate
(WA market rate)
1,510.1
Interbank Market WA rate 1,510.2
Bank-customer Market WA rate 1,510.0
  • CBM announces daily Reference Exchange Rate every working day at 4:00 PM, based on deals between 9:00 AM and 3:00 PM.
  • Methodology on determination of Reference Exchange Rate is available here

MMK Exchange rate for other currencies are available here (forex.cbm.gov.mm)

ဗဟိုဘဏ္အတိုးႏွုန္း(%)
ဗဟိုဘဏ္ အတိုးႏွုန္း တစ္ႏွစ္လ်င္ ၁၀%
အပ္ေငြေပၚ အနည္းဆံုး အတိုးႏွုန္း တစ္ႏွစ္လ်င္ ၈%

အာမခံျဖင့္ ေခ်းေငြေပၚ အမ်ားဆံုး အတိုးႏွုန္း

အာမခံမဲ့ ေခ်းေငြေပၚ အမ်ားဆံုးအတိုးႏႈန္း

တစ္ႏွစ္လ်င္ ၁၃%

တစ္ႏွစ္လ်င္ ၁၆%

 

Economic Indicators (%)

GDP Growth Rate

2018-2019 First 6 Months

(October to March)

6.30 %
Annual Rate of Inflation 8.61 %
Year on Year Inflation 9.51 %

     Source : Ministry of Planning and Finance